Zahrada Kinských – doporučená trasa

Petrin- park101010_040

Nově zrekonstruovaná zahrada Kinských nabízí krásný zážitek.  Zahrada je protkána mnoha upravenými cestami a cestičkami.  V tomto článku Vám ukážeme trasu, na které  potkáte spoustu zajímavých atrakcí a památek. Mimo jiné:   lanovou dráhu, pískovcové skály,  jezírka, vodopády, tekoucí schody a také dětské hřiště.

Vše o: Zahrada Kinských – více informací zde

Mapa doporučené trasy zahrady Kinských

Popis cesty Petřín - zahrada Kinských - pískovcové skály
Trasa nezačíná přímo v Kinského zahradě, ale u horní stanice lanové dráhy. Od lanové dráhy cesta pokračuje doleva po chodníku, přímo do zahrady Květnice a ke Štefánikově hvězdárně. Od Hvězdárny do další zahrady a z ní do ulice Šermířská.  Zde půjdete z kopečka a po levé straně uvidíte vchod doleva branou do Kinského zahrady. Hned na začátku přijdete na rozcestí. Nemusíte se bát, že zabloudíte, všechny cesty vedou dolů k letohrádku. Naše doporučená cesta vede hned z rozcestí doleva horní cestou. Po několika metrech vlevo uvidíte staré barokní hradby. Dále po této cestě přijdete do malé rokle lemované z obou stran pískovcovými skalami. Nejsou tak velké jako v Českém ráji – jsme přeci jenom v Praze, ale málokdo o nich ví. Ve skalách se cesta stáčí ke slavné Hladové zdi. Po chvilce narazíte na bastion (obrannou věž)  v Hladové zdi. Mimo jiné je zde i průchod mezi Zahradou Kinských a zahradou Nebozízek. Naše cesta se zde prudce stáčí doprava a povede Vás k vyhlídce a dále k jezírku s lachtanem.  Petřín - zahrada Kinských jezírko s Herkulem Zde doporučujeme chvilku si sednout. Pohled na jezírko v centru města je úžasný. Dále pokračujeme cestou dolů k romantickému kostelíku. Ještě než se k němu dostaneme možná každého překvapí, že mu pod nohama teče voda. Jsou zde totiž schody s tekoucí vodou. Ale to už před námi stojí dřevěný pravoslavný kostelík sv. Michala. Jeho zvláštností je, že pochází ze Zakarpatské Ukrajiny, kde byl celý rozebrán a znovu postaven právě v Kinského zahradě. A kudy dál? Opět dolů po cestě. Po pravé straně uvidíte vchod do dětského hřiště. Najdete zde skluzavky a další nutné hrací prvky, bez kterých se děti neobejdou. Naše doporučená trasa vede dál stále dolů až po chvilce přijdete k malému vodopádu. Voda, která protéká vodopádem napájí další jezírko. Jedná se o jezírko s Herkulem podle sochy, na které bojuje Herkules s hydrou. Když se podíváte na druhou stranu od jezírka můžete vidět hlavní dominantu celé zahrady – letohrádek Kinských.  Dříve byl letohrádek letním sídlem rodiny Kinských a dnes v něm sídlí národopisná expozice Národního muzea. Vlevo od letohrádku najdete sochu Hany Kvapilové slavné divadelní herečky.  Cesta dále vede dolní rovinatou částí zahrady. Po levé straně je se nalézá bývalá kočárovna  – zvaná Švýcárna. Těsně u dolní brány  se vlevo nalézá další dětské hřiště.  A to již náš výlet končí. Z brány vyjdete na Praze 5 na náměstí Kinských.

Doufáme, že jste si naší trasu užili a budete se vracet do krásných míst pražského vrchu Petřín.

Plánek zahrady Kinských

Holečkova 98, 150 00 Praha 5

Spojení:
Bus: 176, 510 – Kobrova
Tram: 6, 9, 12, 20, 58, 59 – Švandovo divadlo (nedaleko světelné křižovatky se nachází vstup do Kinského zahrady, letohrádek se nachází na protější straně)
Metro: B – Anděl (odtud tramvají číslo 12 a 20 do zastávky Švandovo divadlo)

Dopravní spojení:
Vyhledání spojení: klikněte zde
Informace o pražské dopravě: klikněte zde
Informace o pražské hromadné dopravě: klikněte zde

GPS: 50°4’36.776″N, 14°23’55.446″E

Památky Praha 1: - zde

Památky Praha 2: - zde

Památky Praha 3: - zde

Pražský hrad: -zde

Královská cesta: - zde

Židovská Praha: - zde

Rubrika osobnosti Prahy :- zde

Zdarma tištěný průvodce po památkách: - zde

« « Letohrádek Kinských – perla Kinského zahrady | Karolínu Světlou miloval Jan Neruda » »

Both comments and pings are currently closed.