Výstava v Colloredo-Mansfeldském paláci, která představí převážně nové práce autorky, se zaměří jak na užší privátní témata vycházející z osobní zkušenosti a vlastní „ženské pozice“, tak na náměty z reality dneška. » Pokračování »
Archiv PRAGUE CITY LINE:

5. 1. 2016
Výstava Umprum Attack!
Výroční výstava Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM) » Pokračování »

5. 4. 2016
Poetry Passage#2
Zatímco Poetry Passage#1 se (s Francem „Bifo“ Berardim) zaměřila na zkoumání role poezie jakožto „skrytého zdroje, který nám umožňuje přesun od jednoho paradigmatu k jinému“, Poetry Passage#2 se (s Gillesem Deleuzem) zabývá schopností poezie vytvářet smysl a (s Paolem Virnem) úvahami o jazyce jakožto transindividuální realitě, která vždy předem předpokládá veřejnou výměnu. Italský filozof a sémiolog je toho názoru, že lidský druh nesestává ze samostatných jedinců, a to právě proto, že má schopnost řeči; lidský druh je tak pro každé lingvistické vystoupení jevištěm i hledištěm. » Pokračování »

5. 1. 2016
Introduced by Adam Budak
Uměleckou praxi Heleny Hladilové lze charakterizovat jako průběžné dialektické zkoumání tvorby objektu a performativnosti. Její díla ztělesňují průmět objektu, diváka, akce a okolního prostoru, skrze něž defetišizuje umělecký objekt a vytváří rovnostářský vztah mezi umělcem/performerem a divákem/účastníkem akce. » Pokračování »

21. 4. 2016
Výstava Malba – performance – politika
Národní galerie v Praze uvádí současné umění Afriky v rámci retrospektivní výstavy senegalského malíře a kurátora El Hadji Syho (*1954). Výstava s názvem El Hadji Sy: malba – performance – politika představuje poprvé v České republice El Hadji Syho nejen jako malíře s osobitým výtvarným projevem, ale také jako významného performera a kulturního aktivistu. El Hadji Syho obrazy a instalace (70. léta 20. století až současnost) budou prezentovány s dalšími soudobými senegalskými malíři. El Hadji Syho výtvarná díla doprovodí také archivní dokumentace jeho tvorby, plakáty performancí a workshopů zachycené ve filmových dokumentech. » Pokračování »

24. 7. 2016
Výstava Aj Wej-wej: Zvěrokruh
Jako jeden z doprovodných projektů výstavy Umění obdarovat, věnované tématu sdílení, velkorysosti a mecenášství, pořádané při příležitosti oslav 220. výročí založení Obrazárny Společnosti vlasteneckých přátel umění v Čechách, předchůdkyně Národní galerie v Praze, bude prezentováno dílo současného čínského umělce Aj Wej-weje Zvěrokruh. Jedná se o vůbec první a dlouho očekávané uvedení tohoto světoznámého umělce v České republice. Na prostranství před Veletržním palácem bude vystaveno Dvanáct bronzových hlav zvířat zvěrokruhu, které vznikly jako kopie plastik, jež během opiových válek v roce 1860 zničila zahraniční vojska v Zahradě dokonalého jasu (Jüan-ming-jüan) poblíž Pekingu. Jejich instalace ve veřejném prostoru jakožto připomínka spletitého vztahu umění, historie a politiky úzce souvisí s reflexí poslání a identity výstavních institucí, které Národní galerie v Praze věnuje jubilejní výstavu. » Pokračování »

5. 1. 2016
Oproti přírodě: Mladá česká umělecká scéna
Výstava Oproti přírodě, jejímiž kurátory jsou Edith Jeřábková a Chris Sharp, podává zprávu o mladých umělkyních a umělcích z České republiky. Po několika desítkách návštěv v ateliérech nastupující umělecké generace kurátory nejvíce zaujalo, jaký důraz klade na proces tvorby, na ruční práci a na promýšlení materiálu při práci s tradičnějšími médii, jako je malba, sochařství nebo fotografie. » Pokračování »

5. 1. 2016
Podivuhodní tvůrci snů II. – Renoir, Rops, Ensor, Munch, Stuck, Klimt, Beardsley
Grafický kabinet představuje ve výběru další zajímavé symbolistní autory z našich sbírek. Mezinárodní avantgardní hnutí, blízké symbolismu, se šířilo po celé Evropě během posledních dvou desetiletí 19. století. Výjimečně vnímavé tvůrce inspirovala pařížská umělecká otevřenost. Co snesla Paříž, neunesla jiná místa. Spontánní umělecký projev provokoval většinovou společnost, což často vedlo k veřejnému odsuzování, až kriminalizování. » Pokračování »

5. 1. 2016
Apoteóza z očí do očí
Pavilon České a Slovenské republiky na 56. Mezinárodní výstavě umění La Biennale di Venezia představil instalaci Jiřího Davida Apoteóza. Dílo ideově vychází z monumentálního obrazu Apoteóza „Slovanstvo pro lidstvo!“, který je součástí Muchova cyklu Slovanská epopej. Davidova Apotéoza je nyní po omezenou dobu vystavena v prostorách Velké dvorany Veletržního paláce, a má tak unikátní možnost komunikovat „z očí do očí“ se svým předobrazem. » Pokračování »

5. 1. 2016
Výstava Bez Hranic
Výstava Bez hranic mapuje výtvarnou kulturu středověkého Krušnohoří – vůbec poprvé představí náhrobek Jana Hasištejnského z Lobkovic. Krušné hory a přiléhající vnitrozemí byly v období vrcholného a pozdního středověku velmi výraznou oblastí určenou ekonomicky a kulturně silnými královskými a poddanskými městy, jejichž život silně ovlivňovala horní činnost rozvíjející se na české i saské straně.
» Pokračování »
Nejnovější komentáře