Muzeum kostek 2019

Bezbariérová trasa Prahou: Přes Stromovku na Výstaviště

Titulní stránka trasy BEZBARIÉROVÁ TRASA - PŘES STROMOVKU NA VÝSTAVIŠTĚ

Trója – Císařský ostrov – Stromovka – Výstaviště – Nádraží holešovice

Trasa z Tróji přes Stromovku na Nádraží Holešovice patří i přes to, že ve valné většině vede po asfaltových cestách, mezi ty obtížnější. Důvodem jsou občasná prudká stoupání, kterým se na této trase nelze vyhnout a kde je pro jejich zdolání potřeba asistence anebo krátká pomoc ochotného kolemjdoucího. Z hlediska náplně zde budeme představovat další pražské přírodní zajímavosti a jedinečné technické památky. Na chvíli se zastavíme na Císařském ostrově a pak ve Stromovce, kde se budeme soustředit na to nejzajímavější, co je v parku k vidění. Technické památky, na které zde narazíme ve Stromovce nebo na Výstavišti, jsou cenným svědectvím dovednosti českých rukou. Zkrátka, nabídka je velice bohatá a záleží jen na vás, co si vyberete při této trase spatřit.

POPIS ZÁKLADNÍCH ÚDAJŮ O TRASE
Začátek trasy: Autobusová zastávka linky č. 2, ZOO
Konec trasy: Stanice metra trasa C − Nádraží Holešovice
Délka trasy: 3 km
Čas jízdy: 2 hod
Zaměření: poznávací − historické, přírodovědné, sportovní
Obtížnost: náročná pro mechanický vozík, střední náročnost pro elektrický vozík
Cenová hladina: zdarma

Začátek trasy začíná u zastávky autobusu č. 2 „Zoologická zahrada”. Zde můžeme projít její další část zahrady, kterou jsme třeba nestihli při naší poslední procházce. Doporučené okruhy zoologickou zahradou jsou popsány na trase č.6, která se ZOO podrobněji věnuje. Odtud se vydáme podél Trojského zámku směrem k parkovišti, zahneme doleva a po asfaltové cyklistické stezce pokračujeme přibližně 400 metrů až k nájezdu na lávku na Císařský ostrov. K lávce vystoupáme po prudkém točivém nájezdu. Tuto část cesty u mechanických vozíků není možné absolvovat bez asistence. Samotná lávka také není po rovině, je zde tzv. houpák. Na konci lávky pokračujeme pořád rovně přes Císařský ostrov. Ostrov je pojmenován Císařský na paměť události, kdy jej kdysi čeští stavové darovali císaři Rudolfu II., který si zde zřídit bažantnici. Podél naší cesty vpravo uvidíme jezdecký klub, kde se můžeme také zastavit na občerstvení. Je zde ne příliš dobře přístupná bezbariérová toaleta. Pro elektrické vozíky nevhodná.

Ikona Soutěž

Soutěž o 1 rodinnou vstupenku na medvědí festival a veletrh Prague Teddy 2017

Patříte mezi milovníky medvídků a všeho co s medvídky souvisí ? Pokud ano, máme právě pro Vás další soutěž. Ve dnech 25. a 26. března se uskuteční již 1. ročník festivalu festivalu a veletrhu Prague Teddy 2017 a 1 z vás může vstupenku na tento medvědí svátek !

» Pokračování »

Před námi je nyní téměř 90-ti stupňová zatáčka vlevo, která nás dovede na další lávku přes trojský plavební kanál do Stromovky. Zde nebudeme najíždět na chodníky, ale pojedeme po vozovce. Musíme zde dávat pozor na relativně velký cyklistický provoz. Po přejetí lávky objedeme nesjízdné napojení na hlavní cestu Stromovkou, a proto se zde stočíme prudce vpravo a přibližně po třiceti metrech prudce vlevo, kolem parkoviště. Po pár metrech narazíme na cestu, která povede vlevo, a tou se vydáme. Park Stromovka je stejně, jako většina předešlých parků, kterými jsme již projížděli celý bezbariérový, není se tedy ani zde nutné držet námi vytyčené trasy. Pokud se ale necítíte, na delší projížďku, tak námi vybraná trasa je nejjednodušší a nejkratší.

…………………………………………………………………………………………………………………………

Vše o pražských památkách

…………………………………………………………………………………………………………………………

Stromovka, nebo-li Královská obora je rozsáhlý přírodní park a oblíbené rekreační místo Pražanů s rozlohou 95 ha.

Rudolfova štola. Vyústění slavné Rudolfovy štoly ve Stromovce najdeme poblíž vodárenského domku u bývalé Šlechtovy restaurace. Portál štoly zdobí korunka, Rudolfova iniciála a letopočet dokončení stavby. Tento technický zázrak kopali téměř deset let havíři z Kutné Hory. Potřebovali k tomu pět svislých šachet, z nichž pak pokračovali horizontálním směrem do obou stran. Štola měří 02 metrů, a přestože byla mnohokrát opravována a postupně vyzdívána, na četných místech vypadá spíš jako pouhá skalní puklina. V některých místech její výška nedosahuje ani 60 cm a na šířku měří v nejužším místě asi 70 cm. Díky minerálům, které se usazují na stěnách, dokonce některé partie připomínají krasové jeskyně. Toto historické dílo je dnes bohužel nepřístupné……….celá trasa včetně detailního popisu terénu je ke stažení v PDF formátu zde

Trasa  je součástí publikace PRAGUE CITY LINE – PRAHOU BEZ BARIÉR, celá publikace ke stažení v PDF formátu zde

Objednání tištěné publikace PRAGUE CITY LINE – PRAHOU BEZ BARIÉRzdarma – zde

« « Muzeum pražského vodárenství | Garáže MR.PARKIT Spálená » »

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.