Bezbariérová trasa Prahou: Pražskými sady

Titulní stránka trasy BEZBARIÉROVÁ TRASA - PRAŽSKÝMI SADY

Chotkovy sady – Letenské sady – Stromovka – Výstaviště – Nádraží Holešovice

Tato vyjížďka také navazuje na trasu procházející Pražským hradem a na rozdíl od ní ji můžeme označit za odpočinkovou. Hlavní vodící linkou této trasy je jedna z význačných událostí naší ne tak dávné historie, a tou je Jubilejní zemská výstava v Praze roku 1889 . Její neopakovatelné exponáty budeme na naší cestě dnes obdivovat na různých místech, kam byly po výstavě natrvalo přemístěny.

POPIS ZÁKLADNÍCH ÚDAJŮ O TRASE
Začátek trasy: Autobusová zastávka bezbariérové linky č. , Hradčanská
Konec trasy: Stanice metra trasa C − Nádraží Holešovice
Délka trasy: 4,5 km
Čas jízdy: 1 hod 30 min
Zaměření: poznávací − historické, přírodovědné
Obtížnost: lehká pro všechny typy vozíků
Cenová hladina: zdarma

Od autobusové zastávky bezbariérové linky č.3 z Hradčanského náměstí se vydáme stejnou cestou ulicí Badeniho zpět k Chotkovým sadům a lávce po níž jsme v předchozí vyjížďce Chotkovy sady opustili. Od lávky pokračujeme vpravo podél Hanavského pavilonu k informační tabuli s legendou a údaji o místní fauně a flóře nacházející se pod metronomem. Mezi Hanavským pavilonem a metronomem je mezi zelení možný pohled na Prahu z jiného úhlu než v Chotkových sadech.

Ikona Soutěž

Soutěž o 1 rodinnou vstupenku na medvědí festival a veletrh Prague Teddy 2017

Patříte mezi milovníky medvídků a všeho co s medvídky souvisí ? Pokud ano, máme právě pro Vás další soutěž. Ve dnech 25. a 26. března se uskuteční již 1. ročník festivalu festivalu a veletrhu Prague Teddy 2017 a 1 z vás může vstupenku na tento medvědí svátek !

» Pokračování »

Letenské sady jsou rozsáhlý městský park nacházející se na svahu nad nábřežím kpt. Jaroše. Dříve byla tato oblast využívána jako vinice. Teprve až koncem 9. století se postupně vinice přetvářela ve veřejný park s upravenými plochami. Součástí úprav bylo postavení Hanavského pavilonu a restaurace známé pod jménem Letenský zámeček, u které končila lanová dráha z nábřeží a dodnes zachovalý starý kolotoč s dřevěnými koníky v ozdobně vyřezávaném pavilonu. V Letenských sadech naproti Pařížské ulici také od roku 95 do roku 962 stál monumentální Stalinův pomník. Dnes na tomto místě stojí obrovský metronom. Jeho výška je téměř 25 metrů a váží 7 tun. V současné době jsou Letenské sady jedna velká alej osazená topoly, vrbami, smrky a platany se systémem cest, z nichž většina je zrekonstruovaná. Z mnoha míst nabízejí nádherný výhled na pravobřežní část Prahy. Letenské sady jsou z hlediska bezbariérovosti bezproblémově přístupné, proto ani zde není nutné se držet námi vytyčené trasy. U Letenského zámečku se můžeme zastavit na oběd, v letních měsících je zde příjemná zahrádka. Restaurace má také bezbariérovou toaletu.

…………………………………………………………………………………………………………………………

Vše o pražských památkách

…………………………………………………………………………………………………………………………

Hanavský pavilon byl původně postaven jako výstavní pavilon železáren knížete Viléma Hanavského v Komárově u Hořovic podobně jako Petřínská rozhledna pro Zemskou jubilejní výstavu v r. 1891 . Tento pavilon patřil na výstavě k nejkrásnějším. Navrhli ho architekti Otta Heiser a Hercík. Tehdy se uvádělo, že je postaven ve slohu bohatého holandského baroka, litinové prvky pavilonu včetně figurální výzdoby jsou secesní. Byla to první budova s litinovou konstrukcí v Praze, tedy z litého železa, zdiva a skla. Majitel železáren kníže hanavský zakoupil tehdy všem svým 700 dělníků jízdenku z Hořovic do Prahy, vstupenku na výstavu a přidal každému 5 zlatých na útratu. Po skončení výstavy daroval kníže Vilém z Hanavy (Hanau) pavilon městu Praze. Byl do posledního šroubku rozebrán a roku 898 znovu postaven na Letné jako výletní vyhlídková restaurace.

Z Letenských sadů pokračujeme přes ulici Kostelní u Národního technického muzea (zavřeného z důvodu rekonstrukce) do ulice Muzejní a pokračujeme po levém chodníku až ke gymnáziu. Zde přejedeme přes přechod a pokračujeme ulicí Nad Štolou ke křižovatce Milady Horákové, kterou přejedeme……….celá trasa včetně detailního popisu terénu je ke stažení v PDF formátu zde

Trasa  je součástí publikace PRAGUE CITY LINE – PRAHOU BEZ BARIÉR, celá publikace ke stažení v PDF formátu zde

Objednání tištěné publikace PRAGUE CITY LINE – PRAHOU BEZ BARIÉRzdarma – zde

« « Armádní muzeum Žižkov | Divoká Šárka » »

Můžete nám zanechat komentář, nebo odkázat na tento článek pomocí trackbacku.

Zanechat komentář